2013. szeptember 18., szerda

Hal(ham)burger

Hal(ham)burger

Egy szép forró nyári napon fogtam magam és sütöttem sok pici szezámos tetejű zsemlét, készült hozzá finom rántott hal (egyeseknek húspogácsa), friss kovászos ubi és házi csalamádé.. vagdostunk hozzá zöldséget, meglocsoltuk ketchuppel-mustárral és kész is volt a hamisítatlan háziburger. A fotózásra alig tudtam megmenteni 2 db-ot. Maga a művelet (a fotózás) is sok szempár kísérete mellett zajlott, több önként jelentkező is akadt az utolsó árván maradt hambik elfogyasztására.


A zsömi receptet Limarától kölcsönöztem. Annyit változtattam csak rajta, hogy én kisebb bucikat készítettem.

Hozzávalók

a bucihoz
2 dl langyos tej
1,5 ek. cukor
1,5 tk. só
40 g olaj
1 tojás
100 g joghurt
60 dkg liszt
2 dkg élesztő
+ 1 tojás a kenéshez

Elkészítés

A tészta hozzávalóiból a szokásos módon tésztát dagasztottam (élesztőt pici meleg-cukros tejben elkeverni, majd a liszthez adni, ezután mehet bele a többi hozzávaló).  Duplájára kelesztettem, majd 12 egyforma pici darabba vágtam (Limaránál 9 db 120 grammos). Egyenként megformáztam a zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire ültetem őket. Hagytam ismét duplájára kelni, lekentem felvert tojással, megszórom szezámmaggal és 180 fokos sütőben sütöttem kb. 18 percig.

Amikor kihűlt félbevágtam őket és a grillen egy kicsit rápirítottam. Erre mehetett a zöldség, sajt, öntetek, rántott hal (vagy hús). Próbáljátok ki!