2013. május 22., szerda

Barna sörös kávés csokis keksz


Barna sörös kávés csokis keksz


A receptet Nyammm-nál találtam. Rögtön tudtam, hogy nekem ezt meg kell sütnöm. :) Kis változtatásokkal készítettem el, az eredeti recept innen.





Hozzávalók


300 ml barna sör
12 dkg nádcukor
34 dkg finomliszt
4 dkg holland kakaópor
2 ek kávé
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
1 tk só
22 dkg puha vaj
15 dkg nádcukor
2 tojás
1 tojássárgája
1 evőkanál vanília kivonat
20 dkg csokoládé csepp (ét, fehér vegyesen)






Elkészítés


Elkészítjük a barna sör redukciót. Egy edényben a sört és a 12 dkg nádcukrot közepes lángon addig forraljuk, amíg ragacsos, szirupos nem lesz és harmadára nem redukálódik. (kb 25-30 perc). Amint készen vagyunk vele, kihűtjük. 

Egy tálban összekeverjük a lisztet, a kakaóport, sütőport, szódabikarbonát és a sót.

Egy másik tálban a vajat a cukorral 3 perc alatt felhabosítjuk és hozzáadjuk a kávét, majd egyesével a tojásokat és a tojássárgáját és jól elkeverjük. Beleöntjük a vaníliakivonatot és a kihűtött sör redukciónkat is, majd addig keverjük amíg egyneművé nem válik a masszánk. Végül fokozatosan keverjük bele a lisztes keverékünket a masszába, majd a csokoládé cseppeket is.

Letakarjuk a tésztánkat és 3 órára vagy akár egy éjszakára hagyjuk a hűtőben pihenni. 

A sütőt előmelegítjük 165 fokra, majd egy szilikonos sütőpapírra 24 g-os golyókat formázunk a tésztából egymástól 3-4 cm-re. 

A golyókat kézzel vagy egy evőkanállal lapos koronggá formázzuk. Én a tetejüket megszórtam durvára tört mogyoróval, így raktam be a sütőbe. Kb. 10-12 perc alatt megsültek. Hagyjuk pár percig a sütőpapíron kihűlni a kekszeket.