2013. május 23., csütörtök

Paleo kókuszos tiramisu torta


Paleo kókuszos tiramisu torta

Ez a torta a barátnőm kolléganőjének születésnapjára készült. Kifejezett kérés volt, hogy paleo és tiramisu torta legyen. Nagy kihívás volt, mert ilyet még nem sütöttem. A legnagyobb feladatot a mascarpone kiváltása jelentette (e nélkül eddig el sem tudtam volna képzelni tiramisut), de az eredmény egy egészen hasonló, kissé kókuszos (raffaello-szerű) krém lett! Úgy tudom a szülinapos is meg volt vele elégedve! :)


De most lássuk milyen az én paleo tortám:

Hozzávalók

Piskóta (1 cup=200 g)
8 tojás
¼ cup kókuszliszt
½ cup mandula liszt
fél vanília rúd kikaparta magjai
3 ek méz

Kókuszos mandulás krém
1 doboz kókuszkrém
1 konzerv kókusztej
100 g nyírfacukor
2 ek méz
1 ek kókuszolaj
fél vanília rúd kikaparta magjai
4 tojás sárgája
50 g mandulaliszt

Ganache
1/3-ad rész kókuszos mandulás krém
150 gr 80%-os étcsokoládé
1 ek Stroh rum

Amire még szükség lesz
holland kakaópor
kb. 2 dl kávé
1 ek Stroh rum


Elkészítés

Először a piskótát sütöttem meg. Kettéválasztottam a tojásokat. A fehérjéből kemény habot vertem. A tojások sárgáját habosra kevertem a mézzel és a vaníliával. Hozzáadtam a fehérjét és végül a liszteket. Én 4 lapot sütöttem belőle, így nem kellett a piskóták kettévágásával bajlódni. Sütőpapírra 20 cm átmérőjű köröket rajzoltam és rájuk kentem a masszát. 200 fokon sültek kb. 10 percet. De nézni kell, mert hamar barnul.

A kókuszos mandulás krémhez feltettem egy lábosban vizet forralni és ráhelyeztem egy tálat, amiben a tojássárgáják voltak. Gőz fölött habverővel elkezdtem keverni a tojásokat a mézzel és a nyírfacukorral. Majd nem sokkal később hozzáöntöttem a kókusztejet és kókuszkrémet. Ezután ment bele a kókuszolaj, vanília. Amikor már kezdett sűrűsödni beletettem a mandula lisztet. Mikor szépen összeállt levettem a tűzről. Kivettem belőle kb. 1/3-ad mennyiségű krémet és ehhez hozzákevertem a darabokra tört étcsokihoz és az 1 ek. rumhoz. Ebből lett a ganache. Kihűtöttem a két krémet.



Összeállítás

Az egyik piskótalapot lerakom, meglocsolom a kávé és rum keverékével. Rákanalazom a kókuszos mandulás krém 1/3-át, megszórom kakaóporral. Erre jön a következő piskóta, ezt is meglocsolom a kávéval, erre a ganache kerül, rá pedig egy újabb piskóta. Szintén kávé, majd 1/3-ad kókuszos mandulás krém, kakaópor, piskóta. A legfelső piskótát is meglocsolom egy kevés kávéval és jó vastagon megszórom kakaóporral. A torta oldalát lekentem a maradék kókuszos mandulás krémmel és megszórtam kókuszreszelékkel.