2013. május 12., vasárnap

Rebarbara-eper-maracuja torta


Rebarbara-eper-maracuja torta


Ez a torta Nagymamám 81. születésnapjára készült, mert nagyon szereti a rebarbara-eper párosítást!:)




Hozzávalók

Piskóta
2 tojás
40 g.cukor
40 g.liszt
fél citrom reszelt héja
negyed vaníliarúd kikapart magjai

Rebarbara-eper mousse
3 vastag szál rebarbara (kb. 300 gramm)
2 ek. nádcukor
100 g eper
4 ek. porcukor (nádcukorból)
2 dl tejszín (nálam Cserpes)
1 ek. zselatin

Epres-maracujás krém
2 dl tejszín (nálam Cserpes)
200 g mascarpone
200 g eper feldarabolva
1 db maracuja kikapart belseje
2 ek. porcukor (nádcukorból)
1 fél citrom reszelt héja és leve
1 ek zselatin fix

Zselé
1 dl leturmixolt eperpüré (magok nélkül) (ez kb. 1 marok eper)
1 dl gyümölcslé
1 kk cukor
2 ek. zselatin

Díszítés
pár szem szép eper
ropogós édes ostya összetörve (~édestölcsér)
pörkölt mogyoró darabkák






Elkészítés

A piskótához a tojás fehérjét a cukorral nem túl kemény habbá verjük, majd lazán belekeverjük a tojás sárgáját, melyben előzőleg elkevertük a citromhéjat és a vaníliát. Óvatosan hozzákeverjük a lisztet. Majd egy sütőpapírral ellátott 26 cm átmérőjű kapcsos formában kenjük. 210 C-fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütjük.

A rebarbara-eper mousse-hoz a rebarbarát meghámozzuk, feldaraboljuk, hozzátesszük a 2 ek. cukrot és 2 ek vizet. Kis lángon addig főzzük, amíg a rebarbara szét kezd esni. Ez kb. 5 perc alatt megvan. Hagyjuk kicsit hűlni, majd összeturmixoljuk. Az epret közben leturmixoljuk a porcukorral, majd egy szűrőn átnyomkodjuk. A két gyümölcspürét összekeverjük és félretesszük. A zselatint egy kis tejszínben elkevertem, melegítettem, majd a püréhez kevertem és az egészet a tejszínhabba kevertem.

A piskótát tortakarika aljára helyeztem majd a mousset egyenletesen rákentem és ment a fagyasztóba.

A zseléhez elővettem egy újabb tortagyűrűt, rátettem egy tepsire, amelynek az alját kibéleltem folpakkal. A zselatint elkevertem egy kevés gyümölcslével és cukorral, hogy ne legyen csomós, majd hozzáadtam a maradék gyümölcsléhez. Melegítettem, amíg el nem kezdett sűrűsödni és kiöntöttem a folpakra. Hagytam megszilárdulni, majd a mousse-os rétegre helyeztem.

Az epres-maracujás krémhez a tejszínt felvertem a cukorral, belekevertem a mascarponét és a zselatin fixet és ezekkel együtt is összekevertem. Ráreszeltem egy kis citromhéjat, ráfacsartam citrom levet, majd az eperdarabokat és a maracuját is beleforgattam. A tortát kivettem a fagyasztóból és ezt a réteget a zselés rétegre kentem. A torta ezután a hűtőbe került.

Felszolgálás előtt eltávolítottam a tortagyűrűt és a torta tetejét megszórtam az ostya darabokkal és a pörkölt mogyoróval. A torta oldalát felvert tejszínhabbal kentem meg, majd a tetejét eperszemekkel díszítettem.