2013. május 2., csütörtök

Angel ’lemon curd’ cake

Angel ’lemon curd’ cake












Ez a torta Anyukám születésnapjára készült és nagy sikert aratott. A torta, ahogy a neve is utal rá, a klasszikus angel food cake és kezeletlen citromból készült lemon curd krém kombinációjából született. Az angel food cake (vagy angel cake) egy észak-amerikai eredetű piskóta-torta, nevét a légiességéről, könnyedségéről kapta, hiszen a tésztájában csak tojásfehérje van, tojássárgája nincs. A piskótának ezt a légies tulajdonságát szerettem volna jobban kiemelni a kissé savanykás citromkrémmel, ami azt hiszem teljes mértékben sikerült. A torta belsejében pedig epres-ribizlis réteg található.

De lássuk a receptet.
 





Hozzávalók

Angel cake
17 dkg liszt
2,5 evőkanál étkezési keményítő
15 dkg cukor
csipet só
1 csapott teáskanál sütőpor
4 dl tojásfehérje
1 teáskanál citromlé
1 citrom héja
1 teáskanál vanília kivonat
fél vaníliarúd kikapart magjai

Epres-ribizlis réteg
15 dkg eper (fagyasztott vagy friss)
egy marék ribizli (fagyasztott vagy friss)
1 dl narancslé vagy bármilyen savanykás gyümölcslé
1 tk citromlé
1 tk pektin 1 tk cukorral elkeverve

Lemon curd
(A krém meyer citromból a legfinomabb, de kezeletlen meyer citromot nem tudtam beszerezni, így maradt a „hagyományos” citrom)
15 dkg cukor
3 kezeletlen citrom leve
2 kezeletlen citrom héja
csipet só
2 egész tojás
2 tojás sárgája
10 dkg hideg vaj
20 dkg mascarpone


Elkészítés

Először a lemon curd-öt készítettem el.
3 citrom levét kifacsartam és a 15 dkg cukorral, az egész tojásokkal és a tojások sárgájával kézi habverővel jól elkevertem. Ezután lereszeltem a 2 db citrom héját és hozzáadtam a krémhez. Egy kisebb lábosban lassú tűzön állandó kevergetés mellett puding sűrűségűre főztem. Nem kellett sokáig főzni, viszonylag gyorsan elkészül. Majd a kis kockákra vágott vajat egyenként belekevertem a krémbe. A krémet üvegbe töltöttem és megvártam amíg kihűl, majd felhasználásig hűtőbe tettem. (Hetekig elvan a hűtőben, a torta készítése előtt hetekkel is elkészíthető.) Miután kihűlt a krém hozzákevertem 20 dkg mascarponét (ilyenkor célszerű megkóstolni, ha nem elég savanykás még lehet hozzá tenni friss citromlevet, vagy ha nem elég édes, akkor plusz porcukrot.)

Ezután az epres-ribizlis réteget készítettem el.
A gyümölcsöket a cukorral és a narancslével felforraltam, majd lejjebb vettem a lángot és hozzátettem az 1tk pektin -1 tk cukor keveréket, kb. 5 percig főztem, de nem forraltam. Kihűtöttem.
 




A piskóta - Angel cake - összeállítása.
Egy tálban összekevertem a lisztet, a keményítőt, 5 dkg porcukrot, a sót, a sütőport, és a citromhéjat. A tojásfehérjékhez hozzáadtam a vaníliát (kivonat+mag) és a citromlevet, majd apránként 10 dkg porcukrot. Kemény habot vertem. Két adagban rászitáltam a lisztes keveréket, majd összeforgattam.
Egy 23 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral, vajjal nem kell kikenni. A massza felét beleöntöttem a formába, majd rákanalaztam az epres-ribizlis réteget, utána rákentem a piskóta másik felét.
180 fokra előmelegített sütőbe tettem, kb. 30 perc alatt sült készre. Amint kivesszük a formát a sütőből, késsel kissé elválasztjuk a kapcsos forma oldaláról a piskótát, majd fejjel lefelé megfordítva egy rácson hagytam kihűlni kb. 1 órán át.
 




Miután a piskóta kihűlt, a mascarponés lemon curd krémet habzsákba töltöttem. A torta oldalát egyszerűen megkentem a krémmel, majd a tetejére rózsákat nyomtam.