2013. június 13., csütörtök

Moelleux au chocolat


Moelleux au chocolat




Mi szimplán "csoki szuflénak" hívjuk, de a becsületes neve ilyen szép: Moelleux au chocolat.



Nagyon egyszerű desszert, kb. 10 perc alatt összeállítható, de a végeredmény olyan különlegesen finom, hogy ki sem néznénk belőle. Talán a legtöbb időt a formák kivajazása és kakaóporral történő szórása emészti fel.

A fotózással viszont kicsit meggyűlt a bajom, gyorsan kellett vele dolgozni, mert a forró és belül folyékony "csoki szuflé" a tetejére ráhelyezett hideg fagyi alatt az első két esetben megadta megát és még a fénykép elkészülte előtt elkezdett süllyedni, elfolyni:) (Ekkor nagyon örültem, hogy 5 adagot készítettem:)) A 3. szuflé nagyon rendes és fotogén volt, ráadásul a gyűrődést is jól bírta így elkészülhettek ezek a gyönyörű fotók! Köszi Zs.! :)



Hozzávalók 
5 adaghoz


100 g vaj
100 g étcsokoládé
2 tojás
2 tojássárgája
120 g cukor
100 g liszt
mandarinos olívaolaj (opcionális)
cukrozatlan kakaópor a formák szórásához

Tálaláshoz:
valamilyen gyümölcs, lekvár, szósz
fagyi



Elkészítés


A vajat és a csokoládét vízgőz felett megolvasztom.
A szuflé formákat kikentem vajjal és megszórtam kakaóporral. Fontos, hogy mindenhova jusson.

Ezután a tojásokat a cukorral habsora kevertem, majd a megolvadt de lehűlt csokit és vajat is hozzá tettem. Ekkor még belekevertem 2 ek mandarinos olívaolajat (elhagyható) is. Hozzászitáltam a lisztet és a formák kibéleléséből maradt kakaóport. A krémet elosztottam a szufléformákban. És min. 1 órára hűtőbe tettem.

A sütőt 160°C-ra előmelegítettem. Kb. 15 percet sültek, akkor jó, ha a tetejük szilárd, de belül még folyik a csoki. Kivettem a sütőből és rögtön kiborítottam egy tányérra, vanília fagyit, ribizlit és pirított mandulát adtam hozzá.


  

Ha sietünk vele és nem jut idő arra, hogy 1 órára hűtőbe kerüljön a tészta, akkor rögtön is süthető, de ebben az esetben lerövidül a sütési idő kb. 11-12 percre.