2013. június 4., kedd

Sakk-matt keksz

Sakk-matt keksz



Ez a keksz a Nagymamám féle kakaós-vaníliás csiga keksz újragondolása. 
Az én verzióm egy kicsit macerásabb, de az eredmény szerintem nagyon aranyos lett. :)



Hozzávalók

a fehér tésztához
300 g liszt
150 g vaj
100 g nádcukor
1 tojás
fél vaníliarúd magja
csipet só

a kakaós tésztához
300 g liszt (mínusz 2 ek, mert ezt helyettesítjük kakaóval)
2 ek cukrozatlan kakaópor
150 g vaj
100 g nádcukor
1 tojás
fél vaníliarúd magja
csipet só

Elkészítés

Állítsuk össze a kétfajta tésztát. Először a vajat morzsoljuk el a liszttel, majd ezután mehet hozzá a többi hozzávaló is és gyúrjuk össze. Tegyük hűtőbe a fóliába csomagolt tésztákat min. 1 órára.
Amikor letelt az idő, kivesszük a tésztákat a hűtőből és nagyjából egyforma méretű, kb. 1 cm vastag téglalap alakúra nyújtjuk. Ezután vágjunk mindkét tésztából 1 cm hosszú csíkokat. (Én erre egy hosszú vonalzót használtam, annak az élével tökéletesen lehetett szeletelni.)

Most kezdhetjük rakosgatni a csíkokat egymás mellé és fölé.
Először vegyünk egy fehér csíkot, kenjük be az oldalát tojásfehérjével, tapasszunk hozzá egy kakaós csíkot, azt is kenjük le tojással és e mellé kerül még egy fehér csík. Most kaptunk egy szép hosszú 1 cm vastag és 3 cm széles pepita csíkot. A tetejét kenjük le tojásfehérjével és a fehér csíkokra tegyünk barnákat, a barnára pedig fehéret (oldalukat itt is kenjük le, hogy egymáshoz tudjanak tapadni.) Ha ezzel is megvagyunk, akkor megint jöhet egy réteg. A fehérre-barna, a barnára-fehér. Készen is vagyunk az elsővel. Fóliába csomagoljuk és mehet a hűtőbe min. egy órára. A többi csíkkal is így járunk el.

Amikor lehűltek a rudak, szeleteljük őket kb. 1 cm vastagra, tegyük sütőpapíros tepsire és süssük 170 fokon amíg épphogy nem kezd el barnulni. Ez nálam kb. 10-12 perc volt. Tepsin hagytam kihűlni, majd fémdobozba raktam.