2013. július 22., hétfő

Barackos-feketeribizlis lepény

Barackos-feketeribizlis lepény

Az úgy volt, hogy idén nagyon sok szép feketeribizli termett a kertben, barack pedig nyáron mindig van itthon, a fiúk pedig desszertet kértek... és kaptak..:)



Hozzávalók

3 egész tojás
15 dkg vaj
15 dkg nádcukor
fél citrom leve és héja
1 ek. joghurt vagy tejföl
20 dkg liszt
fél csomag sütőpor
2 nagyobb őszibarack
6-8 szem sárgabarack
2 marék feketeribizli
1 nagy marék fenyőmag

Elkészítés

A szobahőmérsékletű vajat és nádcukrot habverővel habosra keverjük, majd egyenként hozzátesszük a tojássárgákat, majd a natúr joghurtot (vagy tejfölt), a fél citrom levét és héját. Végül a sütőporos lisztet is beleszitáljuk. Ha egyenletesen kikevertük a tésztát, akkor hozzáforgatjuk a tojásfehérje habot is.

Én sütőpapíros négyszögletű kapcsos formában sütöttem. Erre simítottam a masszát és belenyomkodtam a gyümölcsöket, majd megszórtam fenyőmaggal.

Előmelegített 180 fokon, kb. 25 perc alatt lett szép piros.